Algemene voorwaarden

 

Algemene voorwaarden OrthoPETics – januari 2023 

 

Artikel – Definities  

1) OrthoPETics: OrthoPETics is de gebruiker van deze algemene voorwaarden. OrthoPETics is gevestigd aan de Provincialeweg 2C-12 te Westerhoven en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83149104. OrthoPETics is de vervaardiger en verkoper van orthopedische (maatwerk)hulpmiddelen voor dieren. 

2) Klant: Onder de klant wordt de persoon verstaan die de opdracht aan OrthoPETics geeft om de aangeboden diensten te verrichten. 

3) Diensten: de diensten die OrthoPETics aanbiedt aan de klant zijn: het aanmeten, produceren en afleveren van orthopedische (maatwerk)hulpmiddelen voor dieren en de eventuele nazorg hiervan.  

4) Hulpmiddelen: de (maatwerk)orthopedische goederen die OrthoPETics levert.  

 

Artikel –  Aangaan van de opdracht 

1) De klant benaderd OrthoPETics telefonisch, via mail of via een derde partij. Wanneer het blijkt dat het dier baat kan hebben bij een hulpmiddel, wordt een eerste (intake)gesprek gepland. Dit gesprek is kosteloos. Het type hulpmiddel, samen met de bijhorende kosten en eventuele risico’s worden mondeling besproken en door OrthoPETics genoteerd in het dossier.  

2) De tarieven van de aangeboden diensten van OrthoPETics worden voorafgaand -of tijdens de eerste (intake)afspraak kenbaar gemaakt. 

3) Na het akkoord gaan van de opdracht kan de klant de diensten niet meer annuleren. Mocht de klant de diensten om welke reden dan ook toch willen annuleren, dan zal OrthoPETics de volledige kosten in rekening brengen bij de klant.
4) OrthoPETics mag te allen tijden zonder opgaaf van reden een opdracht afwijzen.

 

Artikel – Garantiebepalingen 

1) Tijdens het afleveren van het hulpmiddel zal OrthoPETics een gebruiksaanwijzing verstrekken aan de klant, die door de klant in acht dient genomen te worden. Indien een hulpmiddel wordt gebruikt in strijd met de gebruiksaanwijzing, zal dit leiden tot het vervallen van de garantie van 4 maanden. 

2) Indien enkele wijzigingen noodzakelijk zijn aan het hulpmiddel als gevolg van anatomische verandering van het lichaamsdeel na het aanmeten, dan zullen hier extra kosten aan verbonden worden.  

3) Indien het hulpmiddel gebreken vertoont door een productiefout, dient de klant zo spoedig mogelijk contact op te nemen met OrthoPETics om het hulpmiddel te laten repareren of, indien noodzakelijk, te vervangen. 

 

Artikel – Betaling  

1) Alle door OrthoPETics verzonden facturen dienen binnen 14 dagen voldaan te worden. Na het verstrijken van dit termijn zal OrthoPETics de klant schriftelijk informeren over de achterstallige betaling en de klant nogmaals 14 dagen gunnen om aan de betalingsverplichtingen te voldoen. Mocht klant na deze aanmaning niet overgaan tot voldoening van de factuur zal OrthoPETics extra kosten in rekening brengen van 50 euro en indien nodig, overgaan op incasso.. 

2) De betaling geschiedt tijdens de afleverafspraak, mits anders afgesproken (dit moet schriftelijk en aantoonbaar zijn). In het geval dat de klant niet kan -of wil betalen, wordt het hulpmiddel niet meegegeven aan de klant. Indien een hulpmiddel per post wordt verzonden, wordt de factuur bijgevoegd en/ of per mail verstuurd. De klant heeft in dit geval maximaal 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen. 

 

Artikel – Aansprakelijkheid 

1) Ondanks OrthoPETics zeer zorgvuldig te werk gaat om de juiste diensten te verlenen, kan OrthoPETics nooit de volledige zekerheid tot succes geven van het hulpmiddel.  

2) De klant maakt op eigen risico gebruik van de hulpmiddelen. OrthoPETics is niet aansprakelijk voor eventuele letselschade of ongemakken die kunnen ontstaan bij het in gebruik nemen van het hulpmiddel.  

3) OrthoPETics is aansprakelijk voor onzorgvuldigheid en tekortkomingen van de diensten. Indien dit wordt opgemerkt door de klant binnen de eerste 4 maanden na aflevering, dan is OrthoPETics verplicht het hulpmiddel van de klant aan te passen of, indien noodzakelijk, te vervangen. Indien dit niet volstaat, dan is OrthoPETics verplicht het volledige factuurbedrag terug te betalen aan de klant. 

4) Indien het hulpmiddel per post wordt verzonden is OrthoPETics niet aansprakelijk wanneer het pakket om welke reden ook niet bij de klant geraakt. Wel moet OrthoPETics kunnen aantonen dat het pakket verstuurd is. Het verzenden van een hulpmiddel is onder risico van de klant.